Boston in een notendopje - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marianne Littel - WaarBenJij.nu Boston in een notendopje - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marianne Littel - WaarBenJij.nu

Boston in een notendopje

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

19 September 2011 | Verenigde Staten, Boston

Het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje. Nog geen echte reisverhalen, want we zitten nog altijd (t/m zondag) op het congres. Inmiddels zijn we wel van hotel gewisseld.. the friggin Westin, OMG. We zitten op de 16e verdieping, d.i. de bovenste verdieping, en hebben onwijs grote ramen tot de grond. Het uitzicht is schitterend: de oceaan, eilandjes voor de kust, cruiseschepen en om de minuut een landend vliegtuig (ik kijk er nu naar.. oooooh.. vanuit mijn 3 dubbeldikke mega boxspring.. aaaaaah..). Er zit verder een starbucks IN het hotel, de douche heeft 2 ultramassage douchekoppen, en we krijgen elke dag tegoed bonnen van 5 dollar zolang we onze kamer niet laten schoonmaken (huh? ja. Is het dan geen rotzooi? jawel). Dit is een of andere milieu actie. Heel paradoxaal, want die Amerikanen laten de airco dag en nacht op volle toeren draaien. Alle truien die ik voor ijsland had ingepakt heb ik nu al opgebruikt :S. De temperatuur is helaas buiten aardig gedaald (wat het gebruik van airco helemaaaaal overbodig maakt), maar het is hier nog steeds een lekkere, vooral zonnige 18 graden. En daar??

Tijdens het congres zijn we naar veel praatjes geweest en hebben veel (voor ons) beroemde wetenschappers aan het woord gezien. We hebben inmiddels ook allemaal onze poster gepresenteerd. Anja op vrijdagavond en Reshmi, Jan en ik op zaterdag.
Dat was erg geslaagd. 'Post-doc-aanbieding-aangeboden-gekregen'-geslaagd zelfs (AAAH!!!). Ook heb ik Greg Hajcak de hand geschud (AAAH!!!); hij vond mijn werk 'excellent' (niet gek, aangezien het voor het grootste deel gebaseerd is op zijn werk ;)). Verder ben ik er achter gekomen wie de semi-irritante reviewer was van mijn conditioneringsartikel, die ene met 10 pagina's aan op en aanmerkingen. Hij kwam al naar me toe met 'you are going to hate me if I tell you this'. Haha. Hij wist me
gelukkig ook te vertellen dat hij me na mijn laatste revisie een 'OK' heeft gegeven!!! YES. Hopelijk de editor ook. In elk geval heb ik weer even een wetenschaps-boost gekregen. Daar kikker je echt onwijs van op. Dus: congres = geslaagd! Ook Anja en Reshmi hebben er lekker op los genetwerkt, waarbij Anja zelfs een post-doc plek aangeboden kreeg voor Yale. Maar na een publicatie in een impact-factor 9 journal is dat wellicht niet meer zo bijzonder ;). Anja's nieuwe nickname is trouwens IF 9 hahaha. Ze vindt het niet leuk dat we haar plagen met haar (MEGAMEGASUPER) prestatie; maar ik kan er alleen maar van dromen dat ik daarom geplaagd zou worden. RESPECT!!

Naast het congres hebben we nog heel veel leuke dingen gedaan. Zo hebben we de beroemde freedom trail gewandeld (onafhankelijkheid van amerika) met Jan als gids en kaartlezer (wat nodig was :)). Erg bijzonder, al die oude gebouwen tussen de moderne wolkenkrabbers. Verder zijn we door zowel de Chinese, de Itialiaanse als de Ierse buurt gelopen, heeft Reshmi de beroemde Boston Lobster gegeten (dat was pas echt hard werken haha), hebben we in een Indiaas restaurant gegeten (zelfs het indiase eten heeft hier een Amerikaans tintje.. kip-grandoori.. die uiteraard mee ging in een doggy bag voor lunch de volgende dag), heeft Anja op overheerlijke peren-mango wijn getrakteerd (ow wist ik de naam nog maar!!) vanwege haar impact factor 9 prestatie, hebben we ons verbaasd over de grote hoeveelheid zwervers op straat, heb ik met Jan diverse echte Bostonse biertjes geprobeerd (Sam Adams, Harpoon.. stiekem erg lekker), en zijn we hals over kop uit een Thais restaurant vertrokken omdat daar een dikke vette kakkerlak over de muur kroop (grootste ooit gezien in mijn leven BAH BAH BAH BAH BAH BAH BAH BAH). Over het algemeen is het eten hier best goed te doen. Het is uiteraard vetter dan in NL, het brood is droog en er zijn veeeel en veel meer ongezonde keuzes (muffins, cake en koffiebroodjes bij elk ontbijt), maar de sandwiches, hamburgers en het buitenlands eten smaken prima! Al verlang ik ook wel weer naar de oerhollandse witlof ovenschotel. Verder hebben we Harvard bezocht, gewinkeld, heb ik op bed gelegen met oordruppels in mn oren (IK HOOR WEER!!! YES!! ws. tot de volgende vlucht..) en zijn we naar het afsluitende feest van het SPR congres gegaan. Tijdens dat feest treedt er altijd een band op bestaande uit SPR-leden. Vooral oude lullen. Maar leuk dat het was. Na wat biertjes, stonden we samen met Jan (mag ik dit vertellen? ;)) op de dansvloer los te gaan. En genetwerkt ondertussen. Ja hoor (al pakte dat niet bij iedereen goed uit :SSS). Uiteindelijk zijn we samen met een jongen uit Illinois, een Canadees en 3 Australiers nog de stad in gegaan om te feesten.... tenminste dat was het initiele plan. Bleek dat alles in Boston dichtgaat tussen 1 en 2 uur 'snachts. Crap. Bovendien wilden ze ons in de winkel geen alcohol meer verkopen op dat tijdstip. Hmmmmm.. At least we tried. Uiteindelijk zijn we trouwens nog wel in een louche barretje beland waar we nog wat gedronken hebben. Erg gezellig. Heb er weer facebookvrienden bij.

Vandaag hebben we het afsluitende SPR ontbijt gedaan (hoe kun je ontbijt serveren zonder brood??). Daarna zijn we stiekem weer terug in bed gegaan, vanwege onze kater van het feest gister waar de alcohol rijkelijk vloeide en waarna in bed liggen voelde als een een rit in een achtbaan met een driedubbele looping. Inmiddels zijn we helemaal ingepakt voor het begin van onze reis.. Niagara Falls, Toronto en 1000 Islands here we come. We moeten helaas wel om 5:30 opstaan (Ja, er staat een 5 in de tijd... the horror!!).

Tot dan!

ps. Remco.. je opdracht is gelukt, ik heb mn huiswerk gedaan. Alle codewoorden staan in het stuk verwerkt :). Voor wie de 3 woorden kan vinden (dus: wat past er niet in de tekst) neem ik een souvenirtje mee :p

• 19 September 2011 - 06:32

Kees:

Geweldig geschreven verhaal weer. Het leest als of we er zelf bij zijn. Nu nog op zoek naar de codewoorden....
    Have fun & take care!

• 19 September 2011 - 07:07

Hanneke:

Fijn en erg leuk om weer iets te horen van jullie! Officiele gedeelte zit erop, nu nog meer genieten meiden!!

• 19 September 2011 - 08:39

Remmie:

Heej lieverd, ziet er weer goed uit allemaal.. Ow wat zou ik met mijn ochtendhumor jou ochtendhumeur van 5:30 uit bedje mee willen maken (;

Veel plezier meiden! XXX

• 19 September 2011 - 09:33

Lennart:

Wat een mooie avondturen. Ik gok op:

conditioneringsartikel
    paradoxaal
    ovenschotel

Lennie-leak-spiekbrief:
    'EXCELLENT', 'OK', 16E, AAAAAAH, AANGEBODEN, AANGEZIEN, AANMERKINGEN, AARDIG, ACHTBAAN, ACHTER, ACTIE, ADAMS, ALGEMEEN, ALLEEN, ALLEMAAL, ALLES, AMERIKA, AMERIKAANS, AMERIKANEN, ANDERE, ANJA'S, ARE, AT, AUSTRALIERS, BAG, BAND, BARRETJE, BEGIN, BELAND, BEN, BEST, BESTAANDE, BEZOCHT, BLEEK, BONNEN, BOSTONSE, BOVENDIEN, BOVENSTE, BOXSPRING, BUITEN, BUITENLANDS, BUURT, CAKE, CANADEES, CHINESE, CODEWOORDEN, COME, CONDITIONERINGSARTIKEL, CRAP, CRUISESCHEPEN, DAARNA, DAAROM, DANSVLOER, DEEL, DICHTGAAT, DIKKE, DINGEN, DIVERSE, DOEN, DOGGY, DOLLAR, DOOR, DOUCHE, DOUCHEKOPPEN, DRAAIEN, DRIEDUBBELE, DROMEN, DROOG, DUBBELDIKKE, EDITOR, EILANDJES, ELKE, ENE, EVEN, FACEBOOKVRIENDEN, FACTOR, FALLS, FEESTEN, FREEDOM, FRIGGIN, GAAN, GEBASEERD, GEBOUWEN, GEBRUIK, GEDAALD, GEDRONKEN, GEGEVEN, GEK, GEKOMEN, GEKREGEN, GELEGEN, GELOPEN, GELUKKIG, GELUKT, GEPLAAGD, GEPRESENTEERD, GEPROBEERD, GESCHUD, GETRAKTEERD, GEVAL, GEWANDELD, GEWEEST, GEWINKELD, GEWISSELD, GEZELLIG, GIDS, GING, GISTER, GOING, GRADEN, GREG, GROND, HAD, HAHAHA, HAJCAK, HALS, HAMBURGERS, HAND, HARD, HARPOON, HARVARD, HATE, HELEMAAAAAL, HELEMAAL, HERE, HMMMMM, HOE, HOEVEELHEID, HOPELIJK, HORROR, HUH, HUISWERK, IEDEREEN, IERSE, IJSLAND, ILLINOIS, IMPACT, IMPACT-FACTOR, INDIAAS, INDIASE, INITIELE, ISLANDS, ITIALIAANSE, JAWEL, JONGEN, JOURNAL, KAARTLEZER, KAKKERLAK, KAMER, KATER, KEUZES, KIJK, KIKKER, KIP-GRANDOORI, KOFFIEBROODJES, KOP, KREEG, KRIJGEN, KROOP, KUN, KUST, KWAM, LAATSTE, LANDEND, LEAST, LEKKERE, LEUKE, LEVEN, LIGGEN, LOBSTER, LOOPING, LOUCHE, LULLEN, LUNCH, MAAKT, MAG, MEGA, MEGAMEGASUPER, MILIEU, MINUUT, MODERNE, MOETEN, MUFFINS, MUUR, NAAM, NAAST, NACHT, NEEM, NIAGARA, NICKNAME, NIEUW, NIEUWE, NL, NODIG, NOTENDOPJE, OCEAAN, OERHOLLANDSE, OF, OMDAT, OMG, ONAFHANKELIJKHEID, ONDERTUSSEN, ONGEZONDE, OOIT, OOOOOH, OORDRUPPELS, OPDRACHT, OPGEBRUIKT, OPSTAAN, OREN, OVENSCHOTEL, OVERBODIG, OVERHEERLIJKE, OW, PAGINA'S, PAKTE, PARADOXAAL, PAS, PAST, PEREN-MANGO, PLAGEN, PLAN, PLEK, POST-DOC, 'POST-DOC-AANBIEDING-AANGEBODEN-GEKREGEN'-GESLAAGD, POSTER, PRAATJES, PRIMA, PS, PUBLICATIE, RAMEN, REIS, REISVERHALEN, REMCO, RESPECT, REVIEWER, REVISIE, RIJKELIJK, RIT, ROTZOOI, SAM, SANDWICHES, SCHITTEREND, SCHOONMAKEN, SEMI-IRRITANTE, SERVEREN, SMAKEN, 'SNACHTS, SOUVENIRTJE, SPR-LEDEN, STAAN, STAAT, STAD, STARBUCKS, STEEDS, STONDEN, STRAAT, STUK, T/M, TEGOED, TEKST, TELL, TEMPERATUUR, TENMINSTE, TERUG, THAIS, THIS', TIJDSTIP, TINTJE, TO, TOE, TOEREN, TORONTO, TRAIL, TREEDT, TRIED, TRUIEN, UITZICHT, ULTRAMASSAGE, UUR, VANDAAG, VANUIT, VEEEEL, VERBAASD, VERHAALTJE, VERKOPEN, VERLANG, VERTROKKEN, VERWERKT, VETTE, VETTER, VINDEN, VINDT, VLIEGTUIG, VLOEIDE, VLUCHT, VOELDE, VOLLE, VOND, VRIJDAGAVOND, WAARBIJ, WAARNA, WELLICHT, WERKEN, WESTIN, WETENSCHAPPERS, WETENSCHAPS-BOOST, WIJN, WILDEN, WINKEL, WITLOF, WOLKENKRABBERS, WOORD, WOORDEN, WORDEN, WS, YALE, YOU, YOU, ZATERDAG, ZIT, ZOLANG, ZONDAG, ZONDER, ZONNIGE, ZOU, ZOWEL, ZWERVERS

• 19 September 2011 - 09:43

Tony:

Als je alle eerste letters van het vijfde woord neemt staat er [9-11 was an inside job]. mmmm...

• 19 September 2011 - 10:12

Dick En Joke:

We genieten van jullie verhalen, heerlijk om jullie zo op de voet te volgen. Proficiat met de geweldige behaalde resultaten. Nu echt vakantie!!!

• 19 September 2011 - 11:20

Angela:

* 'vooral', 'oude', en 'lullen' *

Verder heel veel plezier met de trip trip trip you girls! En aan Anja: Wauwerdewauwwauw! WAUW!

(oh ja en qua souvenir lijkt me vooral iets uit Groenland wel leuk ;))

XX

• 19 September 2011 - 11:34

Maartje:

Super leuk om te lezen!! En wat een wetenschappelijk boost joh!! Echt super! Nu nog meer fun de komende weken :-)
    X Maartje

• 20 September 2011 - 03:39

Reshmi:

Hey ik wil ook nog even stoer doen! Ik ben op Greg Hacjak afgestapt en lieftallig gevraagd: "Hi mr. Hacjak, could you please take a look at my ERPs?" ;) whahaha, ik vond dat wel eng, Marianne lag helemaal dubbel :P Maar daarna ging hij ook heel enthousiast naar Marianne's poster kijken, dus was een geslaagde actie!

Verder hebben we ook al bedacht wat de souvenir-prijs wordt, hijs leuk! Doe jullie best!

• 20 September 2011 - 03:41

Reshmi:

Shit, schrijf ik zn naam nog verkeerd ook... het is laat hier in Canada en we hebben net 10 uur in een bus gezeten!