Toronto Canada & de duitser - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marianne Littel - WaarBenJij.nu Toronto Canada & de duitser - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marianne Littel - WaarBenJij.nu

Toronto Canada & de duitser

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

21 September 2011 | Canada, Toronto

Maandag werden we door de taxi om half 7 afgezet voor de Hong Kong eatery. En ineens stond zij daar. Daar ging ze, daar stond ze, met haar lange haren........ en haar dikke pens, broek merk zeeman tot aan haar oksels, haarspeldjes uit het jaar 0, een lange rode regenjas en een bril met jampotglazen. "Hai, arr yoe alzo going to ze niagrra falls (schwartzenegger accent)??" Uhh Yes. "O nais, zen we can go zogether". (WAT??!!). "i am frrom germany and yoe?" Uhh Holland. "Ach so.. nais zen you understand german" (WAT??!!!). AAAAARRRRGGGG... O hell.

Zo begon de tour. Trust me.. ga NOOIT nooit mee met een georganiseerde tour, want hoe het verder ging was niet veel beter. Geen mooie bus voor ons, nee, we werden in een zwart busje met geblindeerde ramen tussen een hele hoop chinezen gepropt, en wel door een nog vrij jonge chinees met een trendy kapsel, een pokdalig gezicht, een strakke broek met legerlaarzen en een grote bril met donker montuur. Ik had het gevoel in de film Battle Royale te zijn beland (http://nl.wikipedia.org/wiki/Battle_Royale_(2000)) (ookal was die film japans). Het had zomaar gekund dat we zouden worden afgevoerd worden naar dat eiland... 4 mensen maakten stampij, stonden op en besloten niet meer mee te gaan. En toen waren er nog maar 10... Daar gingen we. Naar de hel.

Dachten we. Het werd eigenlijk best leuk. Reisleider Ming bleek toch nog best aardig en het kleine busje werd steeds comfortabeler. Ming speelde zelfs 2 films voor ons af. Ook gaf hij ons af en toe wat informatie die we voor ongeveer 50% konden verstaan (en dan bedoel ik 50% van het Engelse deel, niet het Chinese). Hij had een duidelijk stopwoordje. On youl left, owkee?, you see the gland building, owkee?, the Canadian building, owkee?.... OWKEE MING!!! Wat jij zegt.

Na een uurtje of 6 rijden kwamen we aan bij de Canadese grens. We kregen van Ming van tevoren duidelijke (uh relatief duidelijke) instructies. GEEN FRUIT MEENEMEN over de grens. ALLES OPETEN nu. OWKEE MING. Later vroeg ik aan hem waarom dat niet mocht. "It is forbidden, owkee?. Yeah, but why?? Hij reageerde daarop heel verontwaardigd slash verbaasd... IT IS THE LAW!!!! Grappig hoe Chinezen dat als afdoende verklaring zien... ik: Yeah but why is that the law?? Hij had geen idee. Waarschijnlijk zat hij zelf een keer een appel te eten terwijl hij over de grens ging en moest hij die toen weggooien.. Waarschijnlijk mogen broodjes, vleeswaren en groente etc ook de grens niet over.

Anyway, geen enkel probleem bij de grens en daarom een mooie Canadese stempel in mn paspoort erbij. Even later zaten we op een rondvaartboot die ons langs de 1000 islands (of althans een deel daarvan) voerde. De kapitein, CAPTAIN JACK (serieus!!!!!), had ons al snel gespot en liet ons als e n i g e de stuurhut in om even op de kapiteinsstoel aan het roer te zitten en foto's te nemen. Saaaaaa. Ws omdat wij de enige niet-chinezen waren op die hele boot (of vanwege de chicks die we zijn ;)).

De 1000 islands (je weet wel .. van de dressing) waren erg mooi. De meeste bebouwd met de prachtigste huizen. Sommige eilandjes hadden ook hun eigen garage voor hun boot slash jacht. Een garage met water eronder dus he. Na de rondvaart gingen we weer terug in de bus richting Toronto. We kwamen helaas in de file (dat heb je dus ook in canada) en moesten daarom snel onderweg wat eten. Dat werd burger king. De Duitse vrouw, Gudrun of Zugrun of Gudzun of whatever (I don't know and don't wanna) wist even lekker voor te piepen bij de kassa en toen ik haar liet merken dat ik daar niet van gediend was hadden we ook geen last meer van dr. Helaas hebben Anja en ik buikpijn sinds de BK (tot op het huidige moment). Jammer genoeg toch nog deze vakantie :(.

Vandaag zijn we naar Toronto gegaan. We hadden ons niet voor alle tours ingeschreven, waardoor we tussendoor lekker konden chillen in het gras, lekker door de stad konden wandelen en eveneens lekker op the dock of the bay konden hangen. We hebben verder (met de groep en ze german) een boottocht gemaakt over lake ontario, langs de ontario islands, wat fantastisch was. Rustig, mooie natuur en een prachtig uitzicht op de skyline van toronto. BTW. Wat een fantastische, vooral gevarieerde stad.

De Duitse boze heks kwam me vanuit het niets complimenteren met mijn kettinkje; kennelijk wilde ze weer vrienden worden.... :ssss. Ze was al die tijd vooral opgetrokken met een meisje uit tsjechie. Langzaam aan, steeds meer en meer, begon dat meisje contact met ons te zoeken (GEK HEEE). 's avonds wilde ze samen met ze German en ons langer in Toronto blijven. Wij wilden terug naar het hotel, maar er was even sprake dat Reshmi zou blijven (uiteraard om te shoppen...;)). Toen Reshmi toch mee terug naar het hotel ging, schoten de ogen van de tsjechse wijd open.. "You are not coming????" Haar gezicht sprak boekdelen...NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO... now i'm alone with ze german......... We gaan morgen wel even samen met dr ontbijten.. to give the girl a break.

Ook Ming was de Duitse behoorlijk zat. Dat irritante geblabla in nauwelijks verstaanbaar engels.. alles herhalen de hele tijd, niks begrijpen. DOH! Ming verhief ineens zijn stem. LISTEN UP LADY, YOU HAVE NOT SAID MY NAME RIGHT A SINGLE TIME!! OKEEJ? My name is not Ching but Ming!!!! Owkeej? Op het moment dat ze de tourbus had verlaten ontspande de hele bus.. Ineens, voor het eerst, werd er lekker gekletst (ook wij met de chinezen... :)) en gelachen...

Nu lig ik weer in bedje.. morgen 6 uur op om om 7 uur naar de Niagara Falls te vertrekken!! Eindelijk!!!

Ps. Lennart had de meeste woorden goed. Namelijk ovenschotel. De andere woorden waren looping en kikker! Lennart je prijs is een overrrrrrheerlijk flesje Chipotle.. coming your way!!! :))))

• 21 September 2011 - 06:43

Hanneke:

Leuk verslag weer van jullie "erlebnissen", Marianne. kijk uit naar het verslag over de Falls! Enne..sterkte met de buikpijn! (en de Duitse en de Chinezen)

• 21 September 2011 - 09:15

Tanne:

Hoi Mary,

Jij hebt echt een talent voor schrijven, wat een suspense tijdens mijn onbijt deze ochtend. Nou kan ik er weer even tegen aan. Ik ben benieuwd hoe het afloopt met de Duitser:) En vergeet niet de Niagra Falls zijn een hele goede plek zijn om iemand kwijt te raken... voor altijd!

Nog veel plezier daar en vergeet niet een wedstrijd van de Blue Jays mee te pakken in the Sky Dome!

• 21 September 2011 - 15:43

Kees:

Hallo meiden,
    Wow, zoals jullie in elke uithoek van de wereld vrienden weten te maken.... ;-) Duits, Chinees, Tsjechies, het maakt allemaal niet uit! Iedereen is gek op jullie en jullie op hen! :-P
    Ga zo door!!
    Have fun & take care

• 21 September 2011 - 15:59

Tunja:

Hihi!! veel plezier morgen! Dikke kus

• 21 September 2011 - 21:33

Willem:

dankje voor je leuke verslag
    hoop dat je buikpijn snel overgaat.
    Je kaart uit Boston is al aangekomen.
    veel plezier morgen