Everything that can go wrong... - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marianne Littel - WaarBenJij.nu Everything that can go wrong... - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marianne Littel - WaarBenJij.nu

Everything that can go wrong...

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

15 September 2011 | Verenigde Staten, Boston

Will go wrong. But there's a solution to everything :) Het motto van deze reis.

In tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden verliep onze vlucht meer dan voorspoedig. Na exact 3 uur landden we in Ijsland, met haar kraterige maanlandschap, waar we alvast helemaal lekker gemaakt werden voor ons laatste deel van de vakantie (we blijven op de terugweg 5 dagen in Reykjavik). Verkwikkende spa's, eindeloze watervallen en helicoptervluchten door lavaspuitende vulkanen (serieus!) zouden ons te wachten staan.. althans als we alle folders en reclamefilmpjes op de stoel voor ons mochten geloven.

Na de korte stop zaten we weldra in onze vlucht naar Boston. Onderweg werden we door de pilote aangespoord om eens uit het raampje te kijken. En wat zagen we daar?? OMG WAUW.. GROENLAND!!!!! Het zag er precies uit als op de kaart. Dat klinkt niet zo spectaculair, maar als je er over nadenkt, is dat het toch stiekem wel. Een land dat volledig wit is, met wat losse, onbesneeuwde rotsjes an de zijkant... Een land dat bestaat uit niets dan leegte, kilometers ijs, ijs ijs ijs overal waar je maar kijken kan. Wauw! Alleen de eskimio's ontbraken.

Het donker achter ons latend, stonden we al snel met onze overvolle koffers en posters in Boston. Dat Boston een stuk zuidelijker ligt dan Rotterdam was goed te merken.. want het was (en is!!) maar liefst 27 graden!!! We hebben hebben dan ook heerlijk 's avonds op het terras gezeten gezeten... (you jealous?). Dat dat bij Vapiano (en dat die 2x zo duur was als in NL) was doet er even niet toe ;).

Maar terug naar de titel. Onze eerste ervaring met het Milner hotel was hmm.. flashback-ish. Toen ik voor de grap zei dat ik als eerst de wc maar eens even ging verstoppen (zie blogs vorig jaar), bleek dat helaas niet ver van de waarheid. Binnen 5 minuten hadden we lekkage. NICE. We wilden lekker slapen (jetlag), maar hebben tot ons grote ongenoegen in onze pyjamaatjes tot laat op de loodgieter moeten wachten... (mogelijk niet tot zijn ongenoegen).

De volgende dag begon half 9 onze pre-conference workshop van EEG (electro-encefalografie.. jeweetwel elektroden enzo)- GOEROE Steven Luck. Een fantastische kans om te leren van de beste, of in elk geval een hele grote in het vakgebied. Even koffie halen bij starbucks, aanmelden en snel naar binnen. Zou je zeggen. Bij mij hield het na dat eerste op. Bleek dat er iets mis was gegaan met mijn registratie, dat ik niet op de lijst stond en DUS niet mee mocht doen!!! Mn starbucks koffie smaakte ineens een stuk minder lekker... Moest ik nu 2 dagen lang in mn eentje door de stad zwerven fantaserend over ERNs en P300 hersengolven...??? Gelukkig was er nog een meisje, ook Nederlands (coincidence??), die hetzelfde had. We zijn blijven hangen, praten, zeuren, vragen... en uiteindelijk, 2 uur later, mocht ik toch nog naar binnen! YES! Dat ik in mn 'sent items' nog kopieen had van de door mij ingevulde registratie formulieren hielp ws. ook.

De workshop was erg leuk en leerzaam. Ik ga jullie niet met de details vermoeien (en wil dat ook niet; 'we' hebben er niet voor niets 175 dollar voor betaald ;-)), maar in elk geval zijn we er achter gekomen dat we tijdens onze eigen EEG onderzoeken en de analyses ervan zo ongeveer alles fout hebben gedaan wat we fout hadden kunnen doen (leuk hoor :S) en vonden we de volgende uitspraken (wel) erg grappig: then your analysis will be 'bonferronied to death', they wanted to investigate it SO bad, and (indeed) they did it so bad (hahahahaha) en '0.06 is the worst number ever'... :)). True true. Leuke man, leuke workshop, leuk dat ik toch naar binnen mocht.

De eerste avond hebben we ge-hot-pot in Bostons ChinaTown. Dat is een soort fondueen, alleen dan Chinees en met stokjes zonder scherpe puntjes en met (soms vrij ondefinieerbare) ingredienten die thuis niet dagelijks op het menu staan.. krabben, schelpen, pompoen, dumplings, ongepelde gamba's, paksoi.. en een sausje waarvan ik nog steeds niet weet wat erin zat, maar waar ik op een gegeven moment behoorlijk misselijk van werd. Don't worry, i feel fine!!! Geen maag-en-klachten so far. En mocht ik ze wel krijgen dan heb ik nu een stapel pillen waar je u tegen zegt. Dit keer is Reshmi echter degene met de meeste klachten. Zelf heb ik van iets heel anders.. Verstopte oren. Zal wel met het vliegen te maken hebben, maar na 2 dagen zou het toch wel eens afgelopen mogen zijn! Heb neusspray gekocht; hoop dat het helpt (Luuk?)

Anyway, we hebben veel geleerd van onze vorige ervaring in Amerika. Als we gaan bestellen werken we ons lijstje af.
- Zit er kraanwater in?? Ok, wat hebben jullie dan zonder kraanwater? Ok doe dat maar, maar dan zonder ijs.
- Zit er dressing op? Graag ernaast serveren.
- (Voor Anja). Zit er kaas op? Graag zonder kaas.
- (Voor Mary). Zit er chipotle op??? :))))))))) (serveerster lacht ook)..

Je mag deze lijst met tips 'hoe geen buikpijn te krijgen in Amerika' printen voor eigen gebruik!

Vandaag, na de laatste dag van de workshop, kwamen we Jan van Strien tegen, een professor van onze universiteit, en zijn we met hem een biertje gaan drinken en een postersessie afgestruind (ok, we stonden meer bij de hapjes dan bij de posters, maar hebben toch ook ons voorgenomen beetje netwerken volbracht). Daarna zijn we lekker gaan eten in een Sportsbar aan de haven van Boston (JA LEKKER ZONDER JAS OP EEN TERRAS!!!!! mag ik ook eens :))). Heb de tot nu toe lekkerste maaltijd sinds we hier zijn gegeten: broodje hamburger. Moet het die amerikanen nageven, broodjes hamburgers bakken kunnen ze wel... en zo zie je maar weer: eigenlijk kun je maar het beste gewoon eten waar zij goed in zijn om te maken... Spaart je ook een hoop geld. Gewoon aanvullen met vitaminepillen.

Ik ga slapen, want ik zie dat het 6 uur smorgens is bij jullie (en nog in mijn bioritme).. en dat is toch zeker ook al 12 uur 's nachts hier.

Binnenkort meer over het congres en Boston!!

• 15 September 2011 - 04:26

Marianne Littel:

Btw. Anja's meta-analyse is geaccepteerd in een megagoed journal!! Gefeliciteerd meid!!!xxxx

• 15 September 2011 - 05:18

Arnoud:

is there cranewater in it? :D mooi verhaal weer! have fun! & Anja gefeliciteerd!

• 15 September 2011 - 06:30

Maartje:

Klinkt weer goed! Volop avonturen dus... ben vooral jaloers op de temperatuur!
    Have fun! X

• 15 September 2011 - 06:53

Remmie:

Leuke tekst en weer mooie verhalen van Remmie's Angels!
    Hebben jullie toch nog wat lekker weer mee gepakt deze zomer..

Kan je trouwens niet slapen lief (zie berichtje)?

Veel plezier girls xxx

• 15 September 2011 - 08:00

Lisa:

Klinkt weer te gek, veel plezier!
    PS: Gefeliciteerd Anja!

• 15 September 2011 - 08:46

Leonie:

hi meiden, wat een avonturen, leuk zeg, geniet ervan! en Anja, congrats!!

• 15 September 2011 - 08:48

Anita:

Hi meiden, leuk om te lezen weer! Goed om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Enne, Anja, gefeliciteerd!! X

• 15 September 2011 - 17:12

Kasia :

Maak er een mooie reis van :)
    Veel plezier, xx