Viñales - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Marianne Littel - WaarBenJij.nu Viñales - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Marianne Littel - WaarBenJij.nu

Viñales

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

25 Juli 2009 | Cuba, Viñales

(lees eerst Havana I en II)

Wie het laatst lacht, lacht het best, en in dit geval waren dat ´ze Germans´. Ongeveer een half uur voordat we met de bus zouden vertrekken werd het Sodom en Gamorra in mijn maag-darmkanaal. Maar, alsof er een engeltje op mijn schouder zat, kwam de bus een uur te laat, waardoor ik, bovenop de 5x dat ik al geweest was, voor vertrek, nog 2x extra naar de plee kon. Maar wat een nightmare was het; heb als een klein kind lopen janken. En ineens was het over.. Halleluja. (nu ik dit schrijf heb ik were last maar goed)

Vanaf dat moment (pas) was de bustrip prachtig. We reden door een nantuurgebied dat op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat, vol palmbomen, fruitbomen (mango, banaan, papaya, wat trouwens anders heet, aangezien het hier ´vrouwelijk geslachtsorgaan´ betekent), bergen, plantages en zgn. toersitenbomen. Deze bomen heten zp omdat ze een rode stam hebben, net als de huid van vele toeristen is.. HAHA (ikzelf ben trouwens gewoon mooi bruin.. nananenaaaana). We zijn onderweg nog gestopt bij een kleine sigarenfabriek, waar een stuk of 100 mensen handmatig sigaren aan het rollen waren, maar Tunja en ik vonden het een beetje aapjes kijken en zijn snel weer in de bus gestapt (dat de bus wEl airco had speelde ook een rol ;)). Uiteraard niet zonder eerst souvenirtjes te kopen (guess what...).

In Vinales hebben we een leuke Casa, met een gastvrouw die Engels spreekt. Al praat ze nog steeds Spaans tegen ons omdat ze vindt dat we het beter moeten leren.. Grrrmmmppphh. Maar wel goed natuurlijk en ze vertaalt gelukkig waar nodig.

We hebben uitzicht op de bergen, de zgn. Mogotes, ook wel slapende olifanten, waar we het al aardig hebben zoem flitsen en donderen.. Prachtig!

Het leven onder het balkonnetje is ook leuk om te observeren. Overal kindertjes op blote voeten, geitjes die in koor mekkeren, andere dieren (ook het slachten :(), paard en wagens, oude autos etc etc

Shit, tijd is op!!!

HASTA LUEGO

en voor Remco.. TERING IK MIS JE... hou van je!

• 25 Juli 2009 - 17:36

Menno Schenke:

Mooie verhalen, veel humor uit Cuba! Wel fijn dat ze overal een plee hebben trouwens, dat scheelt. Want als je moet zoeken, of als er overal een juffrouw achter een schoteltje zit...
    Veel plezier verder, dames, en blijf schrijven. En lachen natuurlijk!

• 25 Juli 2009 - 22:02

Angela:

Hej lekkere wijven!

Klinkt echt als TE gek daar! Prachtig die verhalen! Heerlijk land, geweldige mensen en genoeg om mee te maken! En joh... al die maag-darm ellende moet je gewoon voor lief nemen, af en toe 's om lachen, jezelf volstoppen met pillen en dan komt het helemaal goed ;). Oh en je kan ondanks dat echt meer doen dan je denkt, maar dat heb je volgens mij al ontdekt :P.

Meiden, nogmaals: geniet'ze en lees graag de volgende verhalen!

Liefs!

(en die hond was echt walgelijk ;)

• 25 Juli 2009 - 23:43

Arnoud:

Hoi,hoi! vandaag lekker wezen klussen met rem,jochem, michiel, lennart, tony, jan en luuk. Vandaag lekker opgeschoten en hoop gedaan, jullie huis wordt het echt het mooiste huis van r'dam!

Geniet nog lekker van Cuba,sterkte met je flora, steek nog een dikke sigaar aan, groetjes aan Tunja,probeer te blijven schrijven, hastalapasta en tot snel!

• 26 Juli 2009 - 10:52

Remco:

Ik mis jou ook enorm! Ik zou nog liever 4 weken mijn armen missen dan mijn Marjanneke (;

Jammer dat je buik soms een eigen leven lijdt, maar die zal ook steeds meer weer bij jou horen aangezien je even moet wennen aan het eten, temperatuur enz..

Enne met het huisje komt het goed hoor.. We krijgen behoorlijk wat hulp van iedereen..

Geniet er lekker van en blijf vooral die leuke verhalen schrijven!

Dikke kus!

• 26 Juli 2009 - 12:29

Kasia :

Hey lieve meiden,

Fijn om te lezen dat ondanks de lichamelijke mankementen jullie het iig naar je zin hebben. Hebben jullie ergens al een beetje kunnen dansen?

Dikke kus,