Eindelijk - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Marianne Littel - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Marianne Littel - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

20 Juli 2009 | Cuba, Varadero

Estamos en Cuba!! Wheehaa!! Na een vlucht van 10 uur bevinden we ons in een resort dat we ook op 15 minuten van ons huis hadden kunnen vinden. We beleven hier dus net zoveel avonturen als de doorsnee cavia in een doorsnee kooitje :s.

Het hotel is trouwens all-inclusive! Leuk detail: Hier kwamen we pas 's avonds achter, na eerst heel de middag hongerig aan het zwembad gezeten te hebben (onze eigen koekjes etend, inmiddels vies, kleverig en gesmolten :s).

Verder zijn we compleet opgezwollen aan alle kanten en zijn de muggen irritante en eigenwijze bastards.

Desalniettemin genieten we. Lekkere mojitos (gratis dus!!), verse vruchten, gebakken pompoen, uitstekend bereidde vis en spinazie stamppot (huh? ja dcht ik ook). Goed om even op krachten te komen en wat vetreservers op te bouwen.. who knows what's going to happen op de rest van de reis!!

Op de eerste dag zijn we door de verzengende hitte (40 graden) door het stadje gewandeld totdat er geen droog plekje op ons lichaam of onze kleren meer te bekennen was... (bleeechhh). Gelukkig vonden we halverwege verkoeling in een parkje waar we heel romantisch op een schommelbankje de beste pina cola EVER hebben gedronken (met grote stukken kokos en kaneel!).

's middags hebben we op het strand gelegen, waar we onze grote vriend ALfred the Canadian tegen het lijf liepen... om die vervolgens niet meer kwijt te raken. Deze 2 Hollandse, nuchtere, directe, gekke geluiden makende ('ch' en 'g') vrouwen bevielen hem wel.

Hij stelde ons voor aan zo ongeveer het halve resort en zo hebben we een kaartspel gespeeld met 2 Canadese meiden, de laatste roddels opgevangen van Ramon de Cubaan, over Feyenoord gepraat met opa Janus uit Duitsland en hebben we Mario de Italiaanse Canadees jaloers gemaakt met de NL hasj.
Alfred plukte bloemen voor ons en betaalde onze drankjes (prima! ;)), terwijl wij hem uitdaagde de polka te dansen.. of te tapdansen.. hij mocht kiezen.. GNA GNA.

's nachts werd ik helaas wakker met onwijze buuikpijn en heb ik eerst rechtop en vervolgens ondersteboven op de wc gezeten. Gaat lekker hier dus!! Inmiddels houd ik weer alles binnen en hebben we zojuist voor morgen de bus naar Havana gereserveerd. En dat is waar ik mn volgende verslag zal schrijven!

Adios!

• 21 Juli 2009 - 07:05

Maartje:

Hi Marianne,
    Leuk iets te lezen over jullie avonturen.. die vanaf morgen waarschijnlijk pas echt los gaan barsten! Geniet van het 'niets' doen en hopelijk kan je ons op de hoogte houden.
    X Maartje

• 21 Juli 2009 - 07:59

Elly:

Nou, dat in gedachten meeleven wordt zoals jij alles beschrijft, bijna een werkelijk meebeleven. Ik geniet ervan hoe jij alles beschrijft. 'k hoop dat de buikpijn verder wegblijft. Je gaat nu naar de plek waar de echte Havanasigaren worden gemaakt: niet te veel roken hè?
    liefs: je mama

• 21 Juli 2009 - 08:53

Lennart:

Gratis Mojitos! Cuba is een mooi land..

• 21 Juli 2009 - 09:03

Anita:

Hi meiden,

Leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat in het verre Cuba. Zo is het net of je er zelf ook een beetje bij bent :) Veel plezier in Havana! X Anita