Sterren, strand en oranjegekte!! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marianne Littel - WaarBenJij.nu Sterren, strand en oranjegekte!! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marianne Littel - WaarBenJij.nu

Sterren, strand en oranjegekte!!

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

02 Juli 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Ik wil dit verhaaltje even beginnen met.. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!! Nederland heeft zojuist Brazilië verslagen.. WOOHOO!! We hebben de wedstrijd vanmorgen in de Irish pub gezien, waar we de mensen om ons heen zover kregen dat ze met óns mee juichten ipv met Brazilië! YEAH. Wat een feest!!! Na afloop zijn we gillend, juichend en springend over straat gegaan; willekeurige mensen op straat feliciteerden ons en auto’s begonnen te toeteren zodra ze ons zagen.. VET. We hebben Nederland hier op dit continent STEENgoed vertegenwoordigd, vinden jullie ook niet?? We hebben geen wedstrijd gemist.. zelfs niet die om 7 uur en 4:30 ’s morgens… en we geloven maar wat graag dat ze mede dankzij ons fanatisme door zijn naar de halve finale!!!
Btw, echt heel gaaf dat we straks een wedstrijd kunnen meemaken in ons eigen landje, samen met JULLIE!!! (en eindelijk eens op een normaaal tijdstip.. al zal dat door de jetlag ws. eerst nog niet zo voelen :s). Wie had dat gedacht………..

Ok, nu terug naar het reisverslag.

Dinsdag

Vandaag zijn we weggereden uit Vegas en om heel eerlijk te zijn ben ik er blij om. Ik was er helemaal klaar mee. Het was zooo druk, alles was zooo fake, de mensen waren over het algemeen niet al te aardig en last but (zeker!) not least.. het was waaaay too hot. Het was zó verschrikkelijk heet dat ik zo ongeveer de hele maandag binnen heb gezeten. Naar buiten gaan was als de sauna ingaan, de wind was als een föhn in je gezicht, en buiten rondlopen was als apekooien: van gebouw naar gebouw, oftewel van airco naar airco hoppen, om maar niet ‘dood’ te gaan (die aanhalingstekens zou je evt. ook weg kunnen laten :s). Die meiden hebben nog wel wat geshopt (respect!), maar ik was echt hitteziek, kreeg geen hap door m’n strot en heb in bed voetbal liggen kijken en het e.e.a. uitgezocht voor L.A., onze volgende bestemming.. en met succes, zo bleek vandaag!

Vandaag, dinsdag, kwamen we dus aan in ons, 1 avond van tevoren geboekte hotelletje in Hollywood, Los Angeles. We zijn in 1x goed gereden (wie nu nog zegt dat vrouwen geen kaart kunnen lezen sla ik op z’n hoofd!). We zitten echt letterlijk aan de voet van de berg met de wereldberoemde H O L L Y W O O D letters.. Hoe onwerkelijk vet!! Het hotel ziet er goed uit, mooie badkamer, keukentje, mega tv en ontzettend leuke fotolijsten met hollywoodsterren en handtekeningen en dat soort stuff.. Je kunt hier uren door de gangen lopen om alleen de foto’s te bekijken!

Op de 1e avond hebben we meteen de Hollywood Boulevard afgelopen, inclusief de befaamde walk of fame. Helaas zijn we geen celebrities tegengekomen, of we hebben die niet herkend, hoewel er wel een kerel was die in ons Paris Hilton, Sheryl Crow en Nicole Richie herkende.. WOW! Hahaha. We hebben gegeten in het gebouw waar ook de oscars uitgereikt worden (kwamen we later achter.. we vonden het al zo duur.. :)), bier gedronken bij Hooters (in navolging op ons uitmuntende kaartgelees… :p) en een yellow cab teruggepakt, aangezien Hollywood Boulevard by night meer sinister is dan glamourous.

Woensdag

Vandaag was zo veeeeeeeeeeeeet!!! Ga ik weer hoor, met al mijn uitroeptekens en superlatieven, maar, oh, het was zo bizar! We hebben een tour gedaan, in een klein, open tourbusje, over… *roffel roffel*… Mulholland Drive.. en door… *nog meer tromgeroffel*.. Beverly Hills! AAAH! Voor degenen die het niet weten: HIER wonen de grote sterren, zowel aan de kilometerslange, door de Hollywoodbergen kronkelende Mulholland drive, als aan de chique palmbomen villawijk met de beroemde postcode, Beverly Hills.

Wat hebben we zoal gezien? Nou, hou je vast (en niet van je stoel vallen zoals ik bijna deed)..
Hugh Heffners Playboy Mansion (aaaaaah!), de beruchte Whiskybar waar The Doors ooit op straat zijn gegooid nadat ze voort eerst The End ten gehore brachten (oooooh!), het huis op de berg waar Charlies Angels is opgenomen (iiiiiiiih!), de voormalige huizen van o.a. Madonna, Guy Richie, Sean Penn, Jackie Chan, Marilyn Monroe (eeeeeh!), en de huidige huizen van Eddie Murphy, Roman Polanski, Jennifer Lopez, Paris Hilton, Julia Roberts, Jack Nicholson, Jim Carrey, Ringo Star, Lindsay Lohan (ooooh!) en nog vele anderen die ik even kwijt ben..
ONEE. Hoe KON ik het vergeten… we hebben de supermegavilla gezien van mijn jeugd idool.. LEONARDO DICAPRIO! Halleluja! We waren zo dichtbij dat we naar binnen konden kijken. Er stond een prachtige vleugel voor het raam; Leo zelf was ws. niet thuis :s. Verder hebben we de kerk gezien waar Whoopi Goldberg’s Sister Acts zijn opgenomen (oooooh!), het hotel uit Pretty Woman, met de brandtrappen aan de buitenkant waar Richard Gere langs omhoog klom (aaaaaah!), het favoriete restaurant van Frank Sinatra en een hoop Britney Spears stuff (d’r voormalige huizen, de plek waar ze d’r zenuwinzinking kreeg, de plek waar ze d’r hoofd kaal schoor, d’r favoriete bar etc etc etc.. omg.. die Amerikanen zijn echt helemaal geobsedeerd door Britney!) en last but not least…. pretty shocking….Het huis waar Michael Jackson overleed…. Bizar or what?

Na deze fantastische tour hebben we nog een stukkie Sunset Boulevard gelopen, evenals het deel van de walk of fame dat we nog niet gezien hadden, en hebben we de beroemde hand- en voetafdrukken van de sterren gezien (en obsessief aangeraakt.. hehe). Van de voeten van Brad Pitt en George Clooney, tot de handen van Julie Andrews en Samuel L. Jackson.. de een nog lekkerder om aan te raken dan de andere.. :p :p :p.

We hebben trouwens nog steeds geen echte sterren gezien . Wat wel grappig is om te vermelden is dat iedereen elkaar (inclusief ons) opvallend grondig inspecteert.. want achter die zonnebril of die haarlok zou wel eens een celebrity schuil kunnen gaan… ooooeeeeh... (van 1 zwerver weten we dan ook bíjna zeker dat het Brad Pitt was ;)).
Nog even snel een weerbericht. Het is hier HEMELS! Wat een verademing na Vegas (echt ik kan geen w**st**n meer zien.. zelfs het woord doet zeer aan mn ogen). Maar hier in California dus lekker weer, zoals bij jullie, en ’s avonds ietwat frisjes (elk voordeel heb ze nadeel.. gebruiken we die tijdens heel de reis ingepakt gebleven truien ook nog eens).

’s Avonds zijn we bij Irish Pub gaan eten, wat verrassend lekker en goedkoop was. De Hoegaarden was ook maar 3 dollar…. met alle consequenties van dien. Laat ik het zo zeggen: nu was Reshmi de lachende derde; Anja en ik konden definitely geen alfabet meer achterstevoren opzeggen :s.
Hier Hoegaarden bestellen is trouwens errug grappig. Als je het op z’n Nederlands slash Belgisch uitspreekt, begrijpen ze je namelijk niet. Je moet er echt HOGARDEN van maken, maaruuuuhhh betekent dat niet letterlijk.. uuhhh.. hoeren tuin?!
We hadden veel aanspraak van allerhande types, vooral blaaskaken (iedereen in Hollywood kent allerlei sterren persoonlijk, heeft in films gespeeld of is beroemd dj… yeah right..!!), hoewel er ook een paar leuke kerels bijzaten (toch, Anja? :) :p).. anyway, we hadden een leuke avond waarin we met veel mensen gesproken en gelachen hebben. Ook nog met wat Brabo’s trouwens; van die types waar ik in Nederland met een bocht omheen zou lopen.. maar hier in de USA is het dan ineens wel leuk.. je kent het wel. Om 4 uur gingen we slapen…. Geen wekker the next day.. heerlijk!!!!

Donderdag

Via de Santa Monica Boulevard (you know the song), zijn we naar de Santa Monica Beach gereden. Dat klinkt als een korte ritje, maar duurde in werkelijkheid 1,5 uur :S. Wat een drukte hier in L.A.! Wat een auto’s.. en wat een stoplichten! But it was worth it… want ik kon weer iets van m’n Bucket List wegstrepen.. Ik heb THE PACIFIC gezien!!! (en niet alleen de miniserie.. al moest ik er wel aan denken… al de lijken die er op de bodem moeten liggen.. brr).
In de heerlijk verfrissende pacific-wind hebben we lekker liggen zonnen (zelf even ingedoezeld), hot dogs gegeten, ons verwonderd over een bierdrinkend omaatje op skates en ter besluit opgepompte mannen gekeken op Muscle Beach (altijd het lekkerste voor het laats bewaren hè ;)), waarna we weer in onze trouwe vierwieler zijn gesprongen en richting Malibu zijn gereden… Daar zagen we surfers, vissers, een lange pier, woeste golven en dure villa’s… Er was eigenlijk geen reet aan, maar goed, twas Malibu. Hebben dat ook weer gezien.

Ok, dat was de afgelopen week in een notendop. Straks ga ik nog wat filmstudios bezoeken en morgen rijden we terug naar Phoenix, waar we the 4th of july (independence day) zullen gaan vieren, om de dag daarna op het vliegtuig te stappen richting.. HUIS!!! Verlang er wel weer naar… (Bruin brood! Koffie! Bewegwijzering! Mensen die WEL auto kunnen rijden! Geldbriefjes die WEL in je portemonnee passen! En mijn liefste liefje!!! En mn lieve kleine katje!!! Ok.. ik stop.. voordat het te corny wordt).

xxx

ps. Er staan weer nieuwe foto's op facebook!!!!!